Thursday, November 4, 2010

JANJI MELAYU ;(

Manusia di Malaysia esp memang suka berjanji Melayu kan? ME?! Melayu? HELL NO!!! 
Aku kacuk mari keyh!! HAHAHA
Berbalik pada Janji Melayu, JM here means, konon kata si polan akan tett tett tett--> berjanji lah buat itu ini, tapi hanya mulut cakap melangit, sampai langit ke Tujuh nunnnn bidadari dengar janji si polan, tapi buat membumi (means tak buat lah)
Pom pang pom pang plan nak buat itu ini, last last tak buat jugak.
Apatah lagi kalau orang tu kata "okay, aku janji" 
Heyy! Go to h*** lah with those words that I bet you don't even know the meaning it is pun kan? -,-!

It's better to say InsyaAllah (jika diizinkan Allah) coz it's more safer right?
Kalau kita tak dapat tunaikan pun, kita dah ada hujah sendiri kalau orang nak hentam kita
"Did I say 'janji' before? You ada rakam ke I sebut that word? Tak kan? Dah Tuhan tak izinkan so I nak buat camne? Tuhan dah tak izinkan, I tak buat mungkin sebab ada hikmahnya. Reda lah ye :)" 
*buat muka suci tau depan dia*
Takkan orang itu nak object kuasa Tuhan kan? Nak blame bagai. Ada beran ke? Kena sambar petir baru tahu. Haha
UNLESS...!
You are pretty sure you can do it, or make it.
eg. your mum ask you to basuh kasut sekolah or mandi (apehal contoh senang?), ni zaman kanak2 dulu lah :D otherwise you cannot watch Dragon Ball yang akan start lagi sejam (oh no!!). So kita berjanji bagai, buat deal hitam putih dengan mak sendiri, akan buat those things, Sun Goku (betul eh eja?) punya pasal :)
Zassss!! lari berciciran cari kasut sekolah kat rak luar, terus pecut ke bilik air. Mandi dengan kasut sekolah :) DONE! 
Then pukul 9.30 boleh tengok Dragon Ball dengan badan yang harum berbau Palmolive, di samping kasut yang basah dalam baldi di sisi, yang juga berbau Palmolive :))
see! itu takpe ye adik adik ;)


Sebab tu aku tak suka menanam tebu di tepi bibir sebab aku takde baja, mulut aku pun tak muat.
Aku tak pandai sebut janji, taip bole ;) 
Saya kurang gemar menyebut janji dan mendengar orang berjanji, esp Politicians -.-''

So, kawan kawan, tunaikanlah janji kalau dah cakap. Aku tanak korang kena jawab kat Akhirat nanti kalau kena soal, "mana janji kamu si polan? kenapa tak tunaikan wahai si polan".  
Kita sama sama nak masuk syurga enn?  AMIINN *beramai2 juga*
renung renungkan dan selamat beramal ;)




kukukaki: mari mengundi ADUN Galas dan Batu Sapi, tengok dorang boleh buat apa ;)

No comments:

Post a Comment